DITT KÖP HOS ELKICKEN

När Elkicken har bekräftat en beställning uppstår ett bindande avtal mellan dig som kund och Elkicken.se.

Vi på Elkicken.se vill självklart att du ska vara nöjd med ditt inköp. Du är välkommen att returnera oanvända / oskadade/ oöppnade varor inom 14 dagar efter att du mottagit din beställning. 

Vi har 100 dagars bytesrätt. Du köper en vara och har 100 dagar på dig att känna om du är nöjd med ditt köp.  Du måste först lägga en ny beställning på de varor du vill byta mot för att kunna dra nytt av vår 100 dagars bytesrätt. 

Kontakta vår kundtjänst genom att fylla i kontaktformuläret innan du returnerar något. I ditt meddelande ska ditt namn, adress, e-postadress, ordernummer samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt. Vid retur kan vi hjälpa er med returfraktsedel om så önskas. När du utnyttjar din ångerrätt står du som kund alltid för returfrakten. Returfrakten justeras i samband med återbetalningen av dina pengar. För att returnera eller byta, följ instruktionerna nedan. 

Hur returnerar jag en vara?

  1. Kontakta vår kundtjänst
  2. Vi skickar en returseddel med instruktioner via e-post
  3. Varorna måste returneras inom 14 dagar efter mottagandet

Kom ihåg att ange ditt ordernummer på varan du vill returnera. Beställningsnumret finns på e-kvittot i orderbekräfelsen du fick via e-post. 

Hur byter jag ut en vara?

  1. Lägg en ny order på de varor du vill byta mot
  2. Kontakta vår kundtjänst
  3. Ange ditt gamla och nya ordernummer 
  4. Vi skickar en returseddel med instruktioner via e-post

ÅTERBETALNING

När produkten har returnerats i ett fullgott skick och kommit oss tillhanda återbetalar Elkicken dig det belopp som angetts på kvittot inom 10 dagar.

Vid återbetalning görs denna i första hand till det kort eller bankkonto som använts för att betala för din beställning. Du finner betalningsinformationen på ditt kvitto. För att säkerställa att en eventuell återbetalning genomförs korrekt kan vi komma att be dig som kund om kompletterande bankuppgifter (IBAN, BIC, kontoinnehavarens namn och bankens namn) om du valt banköverföring som betalningsmetod.

Väljer du att returnera produkter är Elkicken inte ansvarig för eventuella förluster av dessa under transporten. Om produkten försvinner under returen förbehåller vi oss rätten att debitera dig för dessa besvär.

REKLAMATION & GARANTI

Om produkten du beställt anländer skadad, ofullständig eller inte fungerar så har du rätt till 2 års garanti från och med inköpsdatumet(12 månader för uppladdningsbara batterier). Garantin omfattar alla skador och defekter som kan förekomma trots lämplig användning. Om du vill använda dig av din garanti eller vill ha mer information om den garanti som följer med våra produkter, vänligen kontakta vår kundtjänst.

Enligt Konsumentköpslagen ska en felaktig vara reklameras inom 2 månader från det att köparen märkt felet. Vid fel på vara behöver vi först ha bildbevis för att kunna hjälpa dig som kund på bästa sätt till en lösning.

KONTAKT

För mer information eller frågor om returer och/eller återbetalning, vänligen kontakta vår kundtjänst.

E-post: support@elkicken.se